جوانان احمد الحسن
وصی و فرستاده امام مهدی علیه السلامالمرسل: Zainab / الإمارات
من سرپرست مهربانی دارم که تعریف و تمجیدی که از دعوت شما داشتهام را دیده است. ولی در عین حال از گمراه شدن من نیز میترسد. او به من اجازه داده است که برای اقامهی حجت بر من برای شناخت شما فقط یک سوال از شما بپرسم تا مشخص شود که شما حق محض هستید یا باطل محض. سوال من خطاب به سید احمد الحسن یمانی به شرح زیر است: بین من و حضرت حجت(ع) رمز و رازی وجود دارد که احدی از آن خبر ندارد. از سید احمد خواهشمندم از پدرش حجت(ع) دربارهی ماهیت آن سوال کند و از طریق ایمیلی که نزد شما ثبت شده است، پاسخ سوالم را بفرستد. از شما بسیار متشکرم و تقاضا دارم برایم دعا کنید که خدای عزوجل مرا بر دینش ثابت قدم بدارد، و من کنیزی خالص و مخلص برای او باشم و شهادت را روزیام گرداند.
فرستنده: Zainab / امارات
پاسخ:
بسم الله الرحمان الرحیم، خواهر گرامی!... شما و پدرت و همهی مردم مکلفاند که در ادلهای که سید احمد الحسن آورده است که همان دلایل انبیا و رسولان الهی میباشد، بنگرند و تامل کنند. سید احمد الحسن با این دلایل، حجت را بر همگان تمام نموده است. این دلایل، حجتی قاطع و غیر قابل انکار است و شما از آن بازخواست خواهید شد.
و اما در مورد درخواست شما، با تمام احترامی که برای شما و پدرتان قایل هستم، اگر این باب گشوده شود، همهی مردم چنین چیزی را خواهان میشوند و آن گاه سید احمد الحسن باید میلیونها نفر را از آنچه در ذهنشان پنهان داشتهاند باخبر سازد و چنین چیزی قطعاً مخالف حکمت است!!
درضمن چنین اموری در عصر کنونی ما، انگیزهای برای شبهه افکنی و نسبت دادن تهمت جادوگری و تسخیر جن میباشد. اولین تهمتی که مردم به سید احمد الحسن روا داشتند این بود که ایشان جادو میکند و جن احضار مینماید -حاشاه- و این شبهه و تهمتی است که هیچ پیامبر یا وصیای از آن برکنار نبوده است؛ انا لله و انا الیه راجعون.
با توجه به آنچه گذشت، پرداختن به چنین کارهایی انگیزهای برای تشکیک است نه یقین، مگر برای کسی که خدای تعالی دلش را به نور فطرت الهی منوّر کرده باشد. تردیدی نیست که افراد شکاک و بدگمان از اینها برای مبارزه با این دعوت الهی مبارک بهره خواهند برد.
به علاوه موضوع مهمی وجود دارد که شما و همهی مردم باید آن را بدانند؛ این که معجزات صرفاً به دست خدای متعال است، نه به دست پیامبر یا رسول یا وصی. اگر خدای تعالی اذن فرماید، معجزه یا کرامتی بر دست حجت الهی ظاهر میشود و اگر اجازه صادر ننماید، محقق نمیگردد. لذا ما میبینیم که به دست بسیاری از انبیا و فرستادگان الهی معجزه محقق نشده است، مانند پیامبر خدا هود(ع) و پیامبر خدا شعیب(ع) و دیگران. قرآن برای ما نگفته است که اینها معجزهای آوردهاند. حال اگر اینها در عصر ما بودند، به دلیل همین قضیه میبایست آنها را تکذیب میکردیم؟!!
این همان اعتراضی است که تکذیب کنندگان پیامبر خدا هود(ع) بر زبان راندند. خدای تعالی از قول آنها میگوید: « گفتند: ای هود، تو برای ما دلیل روشنی نیاوردهای و ما با گفتار تو، خدایان خویش را ترک نمیکنیم و به تو ایمان نمیآوریم »([691]).
اینها برخی آیاتی است که امیدوارم شما و پدرت با دقت در آن بیاندیشید:
«تا آنجا که توانستند به سختترین قسمها به خدا سوگند یاد کردند که اگر معجزهای برایشان نازل شود به آن ایمان آورند. بگو: همهی معجزهها نزد خدا است و شما از کجا میدانید، شاید که معجزهای نازل شود و ایمان نیاورند»([693]).
« ما را از نزول معجزات بازنداشت، مگر این که پیشینیان تکذیبش میکردند. به قوم ثمود به عنوان معجزهای روشنگر ماده شتر را دادیم. بر آن ستم کردند و ما این معجزات را جز برای ترسانیدن نمیفرستیم »([695]).
« و گفتند: چرا از جانب پروردگارش آیاتی بر او نازل نمیشود؟ بگو: جز این نیست که آیات نزد خدا است و جز این نیست که من بیم دهندهای آشکار هستم »([697]).
« نادانان گفتند: چرا خدا با ما سخن نمیگوید؟ یا معجزهای بر ما نمیآید؟ پیشینیانشان نیز چنین سخنانی میگفتند، دلهایشان همانند یکدیگر است، ما برای آنان که به یقین رسیدهاند آیات را بیان کردهایم »([699]).
«برای اهل کتاب هر برهان و نشانهای که بیاوری، از قبلهی تو پیروی نخواهند کرد، و تو نیز از قبلهی آنها پیروی نمیکنی، و آنها خود پیرو قبلهی یکدیگر نیز نخواهند بود. اگر پس از آگاهی، پیِ خواهشهای ایشان بروی، از ستمکاران خواهی بود»([701]).
« اگر اعراض کردن آنها بر تو گران است، اگر میخواهی نقبی در زمین بجوی یا نردبانی بر آسمان بنه تا معجزهای برایشان بیاوری. اگر خدا بخواهد همه را به راه راست برد، پس از نادانان مباش »([703]).
« و گفتند: چرا معجزهای از پروردگارش بر او نازل نشد؟ بگو: خداوند قادر است که معجزهای فرو فرستد ولی بیشترینشان نمیدانند »([705]).
« تا آنجا که توانستند به سختترین قسمها به خدا سوگند یاد کردند که اگر معجزهای برایشان نازل شود به آن ایمان آورند. بگو: همهی معجزه ها نزد خدا است و شما از کجا میدانید که اگر معجزهای نازل شود و ایشان ایمان نمیآورند!»([707]).
«چون آيهای برايشان نياوری، گويند: چرا از خود چيزی نمیگويی؟ بگو: من پيرو چيزی هستم که از پروردگارم به من وحی میشود و اين حجتهايی است از جانب پروردگارتان و رهنمود و رحمت است برای مردمی که ايمان میآورند»([709]).
« و میگويند: چرا از جانب پروردگارش معجزهای بر او نازل نمیشود؟ بگو: علم غيب از آنِ خدا است. انتظار بکشيد، من نيز با شما منتظر میمانم »([711]).
« کافران میگويند: چرا از جانب پروردگارش آيهای بر او نازل نمیشود؟ جز اين نيست که تو بيم دهندهای هستی و هر قومی را هدایتکنندهای است »([713]).
« کافران میگويند: چرا از جانب پروردگارش آيتی بر او نازل نمیشود؟ بگو: خدا هر که را بخواهد گمراه میکند و هر که را به درگاه او روی کند، هدايت میکند »([715]).
« به تحقیق پیش از تو پیامبرانی فرستادیم و برایشان همسران و فرزندان قرار دادیم و هیچ پیامبری را حق آن نبود که جز به فرمان خدا آیتی بیاورد هر امری را زمانی مکتوب است »([717]).
« و گفتند: چرا معجزهای از پروردگارش برای ما نمیآورد؟ آیا دلیلهای روشنی که در صحیفههای پیشین آمده، به آنها نرسیده است؟»([719]).
« بلکه گفتند: خوابهای پریشان است، یا دروغی است که میبندد یا شاعری است، پس برای ما از آن گونه که به پیامبران پیشین داده شده بود، معجزهای بیاورد »([721]).
«پیش از تو پیامبرانی فرستادیم. داستان بعضی را برایت گفتهایم و داستان بعضی را نگفتهایم، و هیچ پیامبری را نرسد که آیهای بیاورد مگر به فرمان خدا، و چون فرمان خدا فرارسد، به حق داوری گردد و آنان که بر باطل بودهاند، زیان خواهند دید»([723]).
و در پایان از خدای تعالی مسئلت مینمایم که شما و پدرت را هدایت فرماید و بر نصرت قائم آل محمد(ع) موفق بدارد.
و الحمد لله رب العالمین.
هیأت علمی - انصار امام مهدی(ع) (خداوند در زمین تمکینش دهد)
شیخ ناظم عقیلی
******
-[690] هود: 53.
[691] - هود: 53.
-[692]الحديد: 109.
[693] - انعام: 109.
-[694] الحديد: 59.
[695] - اسراء: 59.
-[696] الحديد: 50.
[697] - عنکبوت: 50.
-[698] النازعات: 118.
[699] - بقره: 118.
-[700] النازعات: 145.
[701] - بقره: 145.
-[702] النازعات: 152.
[703] - انعام: 35.
-[704]النازعات: 37.
[705] - انعام: 37.
-[706] النازعات: 109.
[707] - انعام: 109.
-[708] النازعات: 203.
[709] - اعراف: 203.
-[710] النازعات: 20.
[711] - یونس: 20.
[712]- النازعات: 7.
[713] - رعد: 7.
-[714] النازعات: 27.
[715] - رعد: 27.
-[716] النازعات: 38.
[717] - رعد: 38.
-[718] النازعات: 133.
[719] - طه: 133.
-[720] النازعات: 5.
[721] - انبیا: 5.
-[722] النازعات: 78.
[723] - غافر: 78.