جوانان احمد الحسن
وصی و فرستاده امام مهدی علیه السلاممن یک شیعهی متعهد هستم و بسیار آرزومند و دلبستهی فرا رسیدن روز یاری مستضعفان و ظهور دولت حق هستم. من به طور اتفاقی سایت شما را در اینترنت دیدم، که این کنجکاوی مرا برانگیخت که چه بسا حق با شما باشد. من مطمئن نیستم زیرا روایات ذکر شده محکم و قطعی الدلالة نیستند.
با سید عهد و پیمان میبندم که اگر از طریق ایمیل دلیل قاطعی به من بدهد که صدق مدعای او را ثابت کند، سربازی مخلص و فداکار برای او خواهم بود، چرا که فرض چنین است که عالم غیب از او حمایت و پشتیبانی میکند. و خداوند بر آنچه میگویم گواه است.
فرستنده: فراس شکاک - سوئیس
پاسخ:
بسم الله الرحمان الرحیم، الحمد لله رب العالمین، و صلی الله علی محمد و آله الائمة و المهدیین و سلم تسلیماً.
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
اما بعد.... افراد زیادی هستند که به دنبال خبر گرفتن از غیب میباشند و اگر سید احمد الحسن به درخواست اینها پاسخ مثبت بدهد، چه بسا مستلزم آن باشد که ایشان میلیونها نفر را تک به تک خبر دهد، و این کار مخالف حکمت است. آری، سید احمد الحسن برخی مردم را از غیب مطلع میگرداند ولی این کار بدون درخواست قبلی صورت میپذیرد. این مطلب را در کتاب «حجت رویا: ج 2 و ج 3» مییابی، و همین به تنهایی برای نیل به مقصود کفایت میکند. این که هر شخصی بخواهد به طور خاص برای او خبررسانی شود، مرا به یاد این سخن خدای تعالی میاندازد که میفرماید: « بلکه هر یک از ایشان میخواهد که نامههایی گشاده به او داده شود »([614]).
از اهل بیت(ع) در تفسیر این آیه و غیر آن، روایاتی آمده است که نشان میدهد این قضیه قبل از قیام امام مهدی(ع) تکرار خواهد شد و هر کس کتابی گشوده و خاص خویش طلب میکند:
از جابر از ابوجعفر(ع) در حدیثی طولانی که مختصری از آن را آوردهام نقل شده است که فرمود: «.... و تا بگویند آنان که در دلهاشان مرضی هست » یعنی آن گروه و ضعیفانشان « و کافران گويند: خدا از اين مَثَل چه میخواسته است؟» پس خداوند عزوجل به آنها میگوید: « خدا اينچنين هر کس را که بخواهد گمراه می کند و هر کس را که بخواهد راه مینمايد » پس مومن تسلیم میشود و کافر، شک میکند و این سخن او که « و سپاهيان پروردگارت را جز او نداند » ، سپاهیان پروردگارت شیعیان که همان شاهدان خداوند در زمین هستند، میباشد و این سخن: « و اين سخن جز اندرزی از برای مردم نيست »، « برای هر کس از شما که خواهد پيش افتد يا از پی رود » فرمود: یعنی زمان قبل از خروج قائم(ع) هر کس که بخواهد حق را قبول کند و به سوی او رود و هرکس بخواهد از او عقب افتد،.... و این سخن خداوند: « و ما روز دین را دروغ میانگاشتيم » فرمود: «روز دین» خروج قائم(ع) میباشد. .... سپس خداوند متعال میفرماید: « بلکه هر يک از ايشان میخواهد که نامههايی گشاده به او داده شود » فرمود: هر مردی از مخالفین میخواهد کتابی (نوشتاری) از آسمان برایش نازل شود، سپس خداوند متعال میفرماید: « هرگز، بلکه ایشان از آخرت هراسی ندارند » منظور همان دولت قائم(ع) میباشد،....»
از خداوند مسئلت مینمایم که ما و شما را از این که از مصادیق این آیه باشیم، در پناه خود حفظ کند.
و اما در مورد این سخن شما که روایات گفته شده به عنوان دلایل و حجتهای سید احمد الحسن، دلالت قطعی ندارد، ما در خدمت شما هستیم. بپرس و درخواست نما و به خواست خدا پاسخ را دریافت خواهی کرد. من استدلالی دربارهی دلیل وصیت برای شما بیان خواهم نمود. اگر در مورد آن تذکر و نکته ای داری، ما در خدمت شما هستیم:
میگویم: دلیل نخست: وصیت حضرت محمد(ص) در شب وفاتش: (ادامهی مطلب، در پاسخ قلبی آمده است).
هیأت علمی - انصار امام مهدی(ع) (خداوند در زمین تمکینش دهد)
شیخ ناظم عقیلی
******
[613]- المدثر: 52.
[614] - مدثر: 52.
[615]- بحار الأنوار: ج24 ص325.