جوانان احمد الحسن
وصی و فرستاده امام مهدی علیه السلامالسلام عليكم ورحمة الله و بركاته
من به دنبال حق و یافتن فرقهی نجات یافته، هستم و خداوند، بهترین یاور است.
پذیرش دعوت در بصره و ناصریه و برخی مناطق دیگر، به دلایل حوادثی که پیش آمد که شما خودتان آگاهترید، دشوار است.
امیدوارم که حکمت آنچه رخ داد را بیان نمایید و آیا صحیح است که آنها پیروان شما بودند و دشمنان بر شما پیروز شدند؟ و رویکرد شما در کدام جهت است ؟ مسیری که شما آن را ترسیم نمودید و از قبل مشخص شد.
امیدوارم نامهام را پاسخ گویید و تمام نکات ناگفته را بیان فرمایید. از توضیحات تشکر میکنم. من در جستوجوی حقیقت هستم و به طور دقیق آن را دنبال میکنم.
امیدوارم مرا از اتفاقات جدید باخبر سازید.... خداوند توفیقرسان است و حمد و سپاس مخصوص او است به جهت توفیقش.
فرستنده: حسن موسوی - عراق
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
و الحمد لله رب العالمین، و صلی الله علی محمد و آل محمد الائمة و المهدیین و سلم تسلیماً.
برادر حسن موسوی .... وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
حکمتی که در آن وجود دارد، مشابه حکمتی است که در «طف» جریان دارد و مشابه حکمتی است که بر همهی صاحبان دعوت الهی از آوارگی تا قتل پیروانشان، کوشش برای قتل و استهزای آنها و .... و .... گذشته است و مشابه حکمت آنچه در ابتدای دعوت رسول الله(ص) بر ایشان گذشت مانند تحت فشار قرار گرفتن و کشتار یارانش، میباشد و مشابه حکمتی است که در جنگ احد رخ داد و امور بسیاری که شرحش به طول میانجامد. به آیات زیر توجه نما تا شاید آنچه را خواهانی، برایت تشریح کند: «آیا میپنداريد به بهشت خواهيد رفت؟ در حالی که هنوز آنچه بر پیشینیانتان گذشته است، به شما نرسیده است! به ايشان سختی و رنج رسيد و متزلزل شدند، تا آنجا که پيامبر و مؤمنانی که با او بودند، گفتند: پس ياری خدا کِی خواهد رسيد؟ بدان که ياری خدا نزديک است»([286]).
« آيا میپنداريد به بهشت خواهيد رفت و حال آنکه هنوز برای خدا معلوم نشده است که از ميان شما چه کسانی جهاد میکنند و چه کسانی پايداری میورزند؟»([288]).
« آيا پنداشتهايد که شما به حال خود واگذاشته شدهاید بی آنکه خدا کسانی از شما را که جهاد میکنند و جز خدا و پيامبرش و مؤمنان را به سرپرستی برنمیگزينند، معلوم دارد؟ خداوند به هر کاری که میکنيد آگاه است»([290]).
« آيا مردم پنداشتهاند که چون بگويند: ايمان آورديم، رها میشوند، وديگر مورد آزمایش قرار نمیگیرند؟»([292]).
« از میان مردم کسانی هستند که میگويند: به خدا ايمان آوردهايم؛ اما چون در راه خدا آزاری ببينند، آن آزار را چون عذاب خدا به شمار میآورند و چون از سوی پروردگار تو مددی رسد، میگويند: ما نيز با شما بودهايم. آيا خدا به آنچه در دلهای جهانیان میگذرد، آگاهتر نيست؟»([294]).
بنابراین، این حادثه، فتنه و آزمایشی برای همهی انسانها است؛ چه آنهایی که ایمان آوردند و چه کسانی که کافر شدند.
اما دربارهی سوالت، سید یمانی برای هیچ کدام از ما موعدی را برای پیروزی تعیین نکرده است ولی خدای سبحان ومتعال و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و یمانی(ع)، به طور حتم به پیروزی ما وعده دادهاند اما زمان آن را هیچ کس تعیین نکرده است.
اما برای آگاهی از رویکرد دعوت و مسیر آن، به پاسخ سید یمانی توجه نما:
سید احمد الحسن یمانی موعود میفرماید: «دعوت من مانند دعوت نوح(ع) و ابراهیم(ع) و موسی(ع) و عیسی(ع) و مانند دعوت محمد(ص) است تا آنکه توحید بر تمام نقاط این زمین منتشر گردد. هدف انبیا و اوصیا، هدف من هم است و تورات و انجیل و قرآن و اختلافاتی را که در آنها کردیدهاید، را تبیین میکنم و انحراف علمای یهود و مسیحی و مسلمان و خروجشان از شریعت الهی و مخالفتشان با وصیتهای انبیا را آشکار میسازم.
خواستهی من، خواستهی خدای سبحان ومتعال و مشیت او است تا مردم زمین جز آنچه او سبحان ومتعال میخواهد، نخواهند؛ تا آنکه زمین همانگونه که از ظلم و ستم پر شده است، از عدل و قسط پر شود؛ تا گرسنگان سیر شوند و فقیری باقی نماند؛ تا یتیمان پس از اندوه طولانیشان، شاد گردند؛ تا شوهر مردهها، با عزت و کرامت، حاجات مادیشان برآورده شود.... و.... و ..... و تا مهمترین اهدافی که در شریعت وجود دارد، یعنی عدل و رحمت و راستی، تحقق یابد»([296]).
هیأت علمی - انصار امام مهدی(ع) (خداوند در زمین تمکینش دهد)
******
[285]- البقرة: 214.
[286] - بقره: 214.
[287]- آل عمران: 142.
[288] - آل عمران: 142.
[289]- التوبة: 16.
[290] - توبه: 16.
[291]- العنكبوت: 2.
[292] - عنکبوت: 2.
[293]- العنكبوت: 10.
[294] - عنکبوت: 10.
[295]- الجواب المنير: ج1جواب السؤال الثاني.
[296] - پاسخهای روشنگر: ج 1 پاسخ سوال دوم.