جوانان احمد الحسن
وصی و فرستاده امام مهدی علیه السلام
نوح، قوم او و نسلهایی که پس از وی آمدند، بعد از طوفان در سرزمین بینالنهرین رحل اقامت افکندند که این خود مکان لنگر انداختن کشتی را معین میکند. این چیزی است که فقط افراد ستیزهجو میتوانند منکرش شوند. اصلو اساس داستان طوفان از سومر است، یعنی ناقلان آن، ملت ساکن در بینالنهرین بودهاند و آن را میراث پدران و نیاکان خود میدانستهاند. به اعتقاد من، اینکه چنین مطرح میکنند که پس از طوفان، نوح و قومش در منطقهای خارج از بینالنهرین استقرار یافتند، تلاشهایی بیمحتوا بوده که پیامدهای زیادی را به دنبال دارد و نمیتوان آنها را نادیده گرفت.
پیشتر اشاره کردم که ویژگیهای دلمون سومری مشابه ویژگیهای دولت مهدی است که در عراق برپا میشود و عراق پایتخت آن خواهد بود.
روشن شد این نظریه که لنگرگاه کشتی نوح بر روی برخی کوههای ترکیه یا ارمنستان بوده، با اصول ثابتشدهء علمی بسیاری، ناسازگار است. خاستگاه این اعتقاد، تفسیر برخی یهودیان از تورات است که در آن از کوهی بهنام آرارات یا آراراط سخن بهمیان آمده است.
در جاهای دیگر نیز دانستیم که روایت تورات از طوفان نوح مانند اشاره به اینکه آب ، تمام کوهستانهای زمین را پوشاند، با اصول علمی، کاملاً سر ناسازگاری دارد. بنابراین نمیتوان چنین تصور کرد که کشتی نوح بر کوهی به ارتفاع چندین کیلومتر از سطح دریا لنگر انداخته باشد، آن هم بر اثر سیلاب و بالا رفتن سطح آب. پیشتر گفتیم که زمین فاقد چنین حجم انبوهی از آب میباشد، حتی اگر گفته شود که این سیل به دلیل لبریز شدن دریای سیاه از آب رخ داده باشد، که البته این مدعا همان طور که گفته شد، در برابر نقد تاب نمیآورد. امکان ندارد جهش هیدرولیکی برای آبهایی به بلندای چند کیلومتر رخ دهد و سپس این آبها با چنین ارتفاعی، هزاران کیلومتر به صورت افقی حرکت کنند تا به کوههای آرارات بین ترکیه و ارمنستان برسند. در حقیقت این فرضیه بیشتر به خیالپردازی شبیه است و از نظر علمی وقوع آن امکانپذیر نمیباشد.
بنابراین از آنجا که این تفسیر توراتی از یکسو با علم و از سوی دیگر در جاهای مختلف با متن سومری ناسازگار است، نمیتوان به آن اعتماد نمود.
اما نام “جودی” که در قرآن به آن اشاره شده، مکان لنگر انداختن کشتی است و دربارهء این اسم، چیزی که با آن بتوان مکان مزبور را جایی غیر از عراق دانست، وجود ندارد. فرضیهء مفسران قرآن، این است که این منطقه یکی از کوههای ترکیه است و حال آنکه این کلام در واقع، پیروی از تفسیر احبار یهود از متن توراتی است که بدون بررسی و تفحص ارائه شده است.
*******