جوانان احمد الحسن
وصی و فرستاده امام مهدی علیه السلامپرسش ۶۸۱: خلوت کردن با زنان به جهت درمان
السؤال/ ٦٨١: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كثرت في الآونة الأخيرة ظاهرة العلاج الروحاني لمعالجة تأثير الجن وما شابه وخصوصاً عند النساء.
سلامعلیکم و رحمة الله و برکاته
در این روزهای اخیر، پدیدهی معالجهی روحانی برای درمان تأثیر جن و مسائلی شبیه آن مخصوصاً برای خانمها بسیار شده است.
وهناك بعض المعالجين يقومون بعلاج النساء في غرف مقفلة أو مغلقة مع منع أي احد من الدخول معه مع انه ليس من محارم المرأة، مدعياً ان العلاج متوقف على الخلوة مع المريض.
برخی از معالجان، اقدام به درمان خانمها در اتاقهای قفلشده یا ممنوعالورود میکنند و اجازهی ورود هیچکسی به همراه او را نمیدهند؛ با توجه به اینکه این مرد (درمانگر) جزو محارم این خانم نمیباشد و مدعی است که درمان، فقط با خلوت کردن با بیمار امکانپذیر است.
فالسؤال:
پرسش این است:
1: ما الحكم الشرعي لهكذا خلوة مع النساء، وهل هناك فرق بين الثقة من غيره؟
1- حکم شرعی اینگونه خلوت کردنها با خانمها چیست و آیا تفاوتی بین فرد مورد اعتماد و غیر آن وجود دارد؟
2: هل فعلاً هناك علاج روحاني يتوقف على الخلوة مع المريض؟
2- آیا اصولاً درمان روحانی وجود دارد که فقط با خلوت کردن با بیمار امکانپذیر باشد؟
3: هل يجوز للرجل (المعالج) ان يقوم بمس جسم المرأة الاجنبية بدون حائل او مع الحائل بحجة العلاج؟
3- آیا جایز است مرد درمانکننده، جسم زن بیگانه را بدون مانع یا با مانع به بهانهی درمان، لمس نماید؟
4: وأخيراً هل من نصيحة تقدمونها للمؤمنين لسد منافذ إبليس اللعين?
أبو زهراء - ميسان
4- در انتها، آیا برای مؤمنان نصیحتی دارید که محلهای نفوذ ابلیس را ببندد؟
ابو زهرا ـ میسان
الجواب:
پاسخ:
ج1/ هذه خلوة غير جائزة ومحرمة ولا فرق بين ثقة وغيره.
پاسخ 1- این خلوت کردن جایز نیست و حرام است و تفاوتی بین فرد مورد اعتماد و غیر آن وجود ندارد.
ج2/ لا حاجة للخلوة مع المريض.
پاسخ 2 - نیازی به خلوت کردن با بیمار نمیباشد.
ج3/ لا يجوز وهذا فعل محرم.
پاسخ 3 - جایز نیست و عملی حرام هست.
أما نصيحتي فهي أن يجتنب المؤمنون الخلوة المحرمة؛ لأنها باب من أبواب الشيطان فلا تطرقوه يرحمكم الله.
أحمد الحسن - 1436 هـ
اما نصیحت اینجانب: مؤمنان از خلوت کردن حرام دوری نمایند؛ چراکه دربی از دربهای شیطان است؛ پس آن را نکوبید. خداوند رحمتتان کند!
احمدالحسن ـ ۱۴۳۶ هـ