جوانان احمد الحسن
وصی و فرستاده امام مهدی علیه السلامسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
من از اهل سنّت و جماعت هستم و دوستی دارم که با من درس میخواند و به من در مورد امام مهدی (که به او ایمان ندارم) به صراحت خبر داده است. دوست من در مورد ایشان بسیار سخن گفته و اینکه ویژگیهای او مشابه ویژگیهای رسول خدا(ص) است. من به صراحت میگویم که میخواهم از حق پیروی کنم.... پرسش من این است: امام کجا است و کجای قرآن ذکر شده و آیا او همان رسول الله است؟ با توجه به اینکه حضرت محمد(ص) آخرین پیامبر و فرستاده میباشد.... متشکرم.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
والحمدلله رب العالمين، وصلى الله على محمد وآل محمد الأئمة والمهديين وسلم تسلیماً کثیراً.
و علیکم السلام و رحمت الله و برکاته.... عقیده با دلیلی از قرآن و با دلیلی از سنّت پاک ثابت میشود. در حدیث شریف صحیح، رسول خدا (ص) میفرماید: «نزد این گنج شما سه تَن کشته میشوند که همگی، فرزند خلیفه هستند و به هیچ یک از آنها نمیرسد. سپس پرچمهای سیاه از سوی مشرق میآیند و با شما جنگی میکنند که هیچ گروهی (به آن صورت) نجنگیدهاند ـسپس چیزی ذکر فرمودـ وقتی او را دیدید، با او بیعت کنید، حتی اگر سینهخیز بر روی برفها باشد؛ زیرا او خلیفهی خداوند، مهدی است».
بنابراین رسول الله (ص) مهدی را خلیفهی خداوند نامید. این به آن معنا است که هر آنچه بر خلفای خداوند سبحان منطبق میباشد، بر ایشان نیز منطبق میگردد؛ همان کسانی که خداوند جل و علا ایشان را منصوب فرموده است؛ از آدم (ع) تا آن هنگام که خداوند زمین و هر آنچه در آن است را به ارث بَرَد. در داستان آدم که در سورهی بقره ذکر شده، خداوند سبحان قانون شناخت خلیفهی خداوند را بیان میکند. این قانون از سه بخش تشکیل شده است:
اول: نص (وصیت).
دوم: علم الهی.
سوم: دعوت به سوی بیعت برای خداوند و بالا بردن پرچم حاکمیت خداوند. قرآن، پایه و اساسی که با آن هر خلیفهی خداوند شناخته میشود را بیان میکند. مهدی(ع) در حدیث صحیحی که در بالا ذکر شد، خلیفهی خداوند است؛ پس بر ایشان هر آنچه بر خلفای پیشین در خصوص اثبات مسئلهی حقانیتشان بین امّتهایشان منطبق بوده، قابل انطباق میباشد.
اما سخن خداوند متعال:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
(فَوَ رَبِّ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ ما أَنَّكُمْ تَنْطِقُون)(1 )
(پس سوگند به پروردگار آسمانها و زمين که اين سخن حق و حتمی است، آنچنان که سخن میگوييد).
این همان گواهی و شهادت به خلیفهی خداوند در هر زمان است و همانطور که در مورد رسول الله(ص) و حتی در فرستادگان پیشین در جریان بوده، در افراد بعدی نیز در جریان میباشد و با کمال تأسف همان طور که در آن زمان امّت در اینکه فرستاده حق است، پراکنده شدند، در این زمان نیز چنین میکنند. برادر من! در اینجا نکتهای وجود دارد که باید به آن، دقت کنی؛ اینکه باید هدف و نهایت تحقیق تو، حق باشد. بر تو لازم است که حق را براساس ملاک طایفهگری جاهلانهی بغضآلود اقامه نکنی؛ بلکه دلیل حق را از طریق آنچه رسول خدا(ص) به آن سفارش فرموده تا امّت به آن تمسّک جویند، بشناسی که با تمسّک به آن، گمراهنشدن را تضمین کرده است. این دو، کتاب خداوند و عترت پیامبر(ص) میباشند و به غیر از این دو، باطل است. هر که به آن دو تمسّک جوید، به راه حق هدایت و هر که آن را ترک کند، گمراه میشود.
اما آیهی دوم بیان میکند که صاحب اذان و ندا، خلیفهی خداوند است؛ یعنی او کسی است که مردم را به سوی حق دعوت میکند. حج، همان قصد کردن است؛ یعنی ایشان را به حق دعوت کن تا ای خلیفهی من، به سوی تو بیایند و عهد و میثاقِ با تو را تجدید کنند که تجدید عهد با تو، همان تجدید عهد با من است. به همین جهت آیه میگوید (یَأتوکَ) (به سوی تو بیایند)؛ به سوی تو، ای خلیفهی اذانگویِ من. به همین دلیل، وقتی امروز مردم به حج میآیند، از این غافل هستند که فقط برای تجدید بیعت با خلیفهی خداوند میآیند و امروز خلیفهای که مردم به بیعت با او دستور داده شدهاند، چه کسی است؟؟
امروز خلیفهی خدا همان مهدی است که شما را به سوی او دعوت میکنیم. اگر بیشتر خواستی، میتوانی از سایت انصار امام مهدی(ع) به آدرس http://www.almahdyoon.org دیدار کنید.
اما اینکه حضرت محمد رسول خدا (ص) خاتم پیامبران است، بله؛ ولی ایشان آخرین فرستاده نیست. آری، هیچ پیامبری پس از حضرت محمد (ص) نیست، ولی این به آن معنا نیست که هیچ فرستادهای پس از حضرت محمد(ص) نباشد. به این روایت که در منابع شما و از رسول خدا(ص) روایت شده است، دقت کن. ایشان میفرماید: «خداوند عزّوجل برای این امّت رأس هر صد سال، کسی را مبعوث میکند که دینش را تجدید نماید».
آیا این شخص مبعوث شده، جز اینکه فرستادهای باشد میتواند چیز دیگری است؟ ولی آنچه تفاوت دارد این است که فرستاده شدن به طور مستقیم از سوی خداوند سبحان، با حضرت محمد(ص) به پایان رسیده و با حضرت محمد(ص) درب فرستاده شدن باز شده است؛ یعنی فرستادن به دستور خداوند و از سوی محمد(ص). اوصیای محمد(ص) ـهمان کسانی که آنها را در وصیتش که ابن عباس در حدیث رزیة الخمیس به آن اشاره کرده، ذکر فرموده استـ فرستادگان رسول خدا(ص) تا روز قیامت میباشند.
والحمدلله وحده وحده وحده.
هیئت علمی انصار امام مهدی (خداوند در زمین تمکینش دهد)
رجب المرجب1432هـ ق
منابع:
1- ذاریات: 23.