سلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
اللهم صل علی محمد و آله الائمة و المهدیین و سلم تسلیماَ کثیراً.
سرور و مولایم! یمانی آل محمد! از خداوند برای شما استواری و توفیق را خواهانم. حضرت عالی در کتاب «پاسخهای روشنگر بر بستر امواج» بیان داشتهاید که انسان اکنون در امتحان دوم که همان امتحان زندگی دنیا است قرار دارد و امتحان اول در عالم ذر بوده است. انسان چطور بفهمد در امتحان اول موفّق و پیروز شده است؟ آیا کسی که در امتحان اول موفّق شده است، در امتحان دوم هم موفّق خواهد بود؟ یا به چه صورت است ای سرورم! یمانی آل محمد؟ از شما متشکرم و از سعهی صدرتان بر ما ممنونم.
و سؤال دوم من: نظر شما دربارهی مثلث برمودا و راز آن چیست؟ سرورم! خداوند شما را از هر گزندی حفظ فرماید. از شما التماس دعا دارم، سرورم! من زنی بیچاره و حقیر و پر از گناه هستم.
شما را به خداوند میسپارم، آقای من!
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
والحمد لله رب العالمین، و صلی الله علی محمد و آل محمد الائمة و المهدیین و سلم تسلیماً.
و علیکم السلام و رحمة الله و برکاته.
خواهر فاضلَم!... از علم خداوند، چیزی در آسمانها و زمین پوشیده نیست و او میداند که چه کسی از خلقش در امتحان نخستین پیروز شده است و میداند چه کسی از آنها شکست خواهد خورد، و نیز میداند کسی که در امتحان اول موفّق شد در امتحان دوم نیز موفّق خواهد بود و آن که در امتحان اول ناکام ماند در امتحان دوم نیز نصیبش جز ناکامی نخواهد بود. این امتحان دوم برای اقامهی حجت بر تعداد بیشتری از مردم میباشد.... و با وجود این، کافران هم در آخرت و هم در دنیا از خدا درخواست میکنند که آنها را بازگرداند و یک بار دیگر امتحان کند تا کار شایستهای انجام دهند، و خداوند متعال در پاسخ به آنها میفرماید که اگر آنها بازگردند، باز هم به کفر و عصیانشان بازمیگردند.
حق تعالی میفرماید:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
«وَلَوْ تَرَىَ إِذْ وُقِفُواْ عَلَى النَّارِ فَقَالُواْ يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلاَ نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ * بَلْ بَدَا لَهُم مَّا كَانُواْ يُخْفُونَ مِن قَبْلُ وَلَوْ رُدُّواْ لَعَادُواْ لِمَا نُهُواْ عَنْهُ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ»(1)
(اگر آنها را در آن روز که در آتشند بنگری، میگويند: ای کاش ما را بازگردانند تا آيات پروردگارمان را تکذيب نکنيم و از مؤمنان باشيم * نه، آنچه را که پیش از این پوشيده میداشتند اکنون برايشان آشکار شد. اگر آنها به دنيا بازگردانند باز هم به همان کارها که منعشان کرده بودند بازمیگردند، اينان دروغگوياناند).
و نیز میفرماید:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
«حَتَّى إِذَا جَاء أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ * لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِن وَرَائِهِم بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ»(2)
(چون يکيشان را مرگ فرا رسد، گويد: ای پروردگار من، مرا بازگردان * شايد کارهای شايستهای را که ترک کرده بودم، به جای آورم. هرگز! اين سخنی است که او میگويد و پشت سرشان تا روز قيامت برزخی است که بازگشت نتوانند).
امام باقر(ع) فرموده است: «اگر مردم بدانند آغاز آفرینش چگونه بوده است، هیچ دو تن با یکدیگر اختلاف نمیکردند. همانا خداوند عزوجل پیش از آنکه خلق را بیافریند فرمود: آب گوارا پدید آی تا از تو بهشت و اهل طاعتم را بیافرینم، و آبی شور و تلخ پدید آی تا از تو دوزخ و اهل معصیتم را بیافرینم. سپس به آن دو دستور فرمود تا آمیخته شدند، از این جهت است که مؤمن کافر زاید و کافر مؤمن. آن گاه گِلی را از صفحهی زمین برگرفت و آن را به شدت مالش داد، به ناگاه مانند مور به جنبش در آمدند. سپس به اصحاب یمین فرمود: به سلامت به بهشت درآیید. سپس به اصحاب شِمال فرمود: در آتش شوید، از آن ترسی ندارم. سپس به آتش امر فرمود و سرد شد. به اصحاب شمال فرمود: داخل شوید، و ترسیدند. پس به اصحاب یمین فرمود: داخل شوید، و داخل شدند. پس فرمود: سرد و سلامت باش، آتش سرد و سلامت شد. اصحاب شمال گفتند: پروردگارا! از لغزش ما درگذر و از نو بگیر. فرمود: از نو گرفتم، داخل شوید. ایشان برفتند و باز ترسیدند. در آنجا فرمانبرداری و نافرمانی پابرجا گشت. پس نه این دسته توانند از آنها باشند و نه آنها توانند از اینها باشند»(3) .
اما در خصوص سؤال شما از مثلث برمودا، سید احمد الحسن تا کنون چیزی در این خصوص بیان نفرموده است.
خداوند شما را بر هر خیری موفّق بدارد، و از شما التماس دعا دارم.
هیأت علمی انصار امام مهدی (خداوند در زمین تمکینش دهد)
محرم الحرام 1431 هـ .ق
منابع:
1- انعام: 27 و 28.
2- مؤمنون: 99 و 100.
3- کافی: ج 2 ص 6 و 7.
و آخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين، وصلی الله على سيدنا محمّد وآله وسلم تسليما