جوانان احمد الحسن
وصی و فرستاده امام مهدی علیه السلامآیا بنده برگزیده در اشعیا ۴۲ عیسی ست ؟
.
.
بندۂ برگزیده در اشعیا، فصل ۴۲م همون شخصیت «اسرائیل» در اشعیا فصل ۴۹مه؛ کافیه مقایسه کنیم! (اشعیا ۴۹: ۶؛ ۴۲: ۶ | اشعیا ۴۹: ۸؛ ۴۲: ۶ | اشعیا ۴۹: ۹؛ ۴۲: ۹)؛ از طرفی بندۂ برگزیده همون «شاخه» در فصل ۱۱مه؛ کافیه ابتدای این دو فصل رو بخونیم! پس بنده برگزیده همون «شاخه» یا «اسرائیل» هست.
.
همچنین وقتی شخصیت «شاخه» رو با شخصیت «بره» یا «سوار بر اسب سفید» در کتاب مکاشفه مقایسه کنیم متوجه میشیم که این دو یکی هستند! مثلا از نسل یهودا و کارشون داوریه (ر.ک. اشعیا ۱۱: ۱؛ مکاشفه ۵: ۵-۶ | اشعیا ۱۱: ۴؛ مکاشفه ۱۹: ۱۱).
.
و این بره همون سوار بر اسب سفیده (ر.ک. مکاشفه ۱۷: ۱۲- ۱۴؛ مکاشفه ۱۹: ۱۶- ۲۱) که به عدل داوری و جنگ میکنه و «صادق» و «امین» خوانده میشه (ر.ک. مکاشفه ۱۹: ۱۱).
.
همچنین برّهایه که لباس خونین بر تن داره (ر.ک. مکاشفه ۱۹: ۱۳) و چرخُشت رو پایمال میکنه (ر.ک. مکاشفه ۱۹: ۱۵) و غضبناکه و روز غضبی داره که فرا میرسه (ر.ک. مکاشفه ۶: ۱۶-۱۷) همون نجات دهندهایه که از بصره میآد؛ کسی که لباس خونین بر تن داره (اشعیا ۶۳: ۲-۳) و چرخشت رو به تنهایی پایمال میکنه (ر.ک. اشعیا ۶۳: ۳) و غضبناکه روز انتقامی داره در دلش داره (اشعیا ۶۳: ۴-۶).
.
توضیح پایانی: عیسی انصاف رو بر روی زمین قرار نداد پس ممکن نیست همون بندۂ برگزیده باشه. همچنین در اشعیا، فصل ۴۲ از فرصت دوم سخن به میون نیومده؛ یعنی تاکید نشده که روح خدا بر او قرار میگیره و سپس میره و هزاران سال بعد بر میگرده و اون کارها رو انجام میده!! پس بعد از بعثت یا مبعوث شدن این نجات دهنده چنین اتفاقی میافته!
.
ضمنا طبق انجیل کنیه یا لقب عیسی، «اسرائیل» نبود، او از «بصره» نیومد و کسی از مردم او رو «صادق» و «امین» خطاب نکرد! کل اوصاف مربوط به شخصی غیر از عیسی هست؛ یعنی احمد الحسن که از «بصره» اومده و به «الصادق الامین» خونده میشد و کنیه یا لقبش «اسرائیل» بوده و از نسل «یسی» بود.
.