جوانان احمد الحسن
وصی و فرستاده امام مهدی علیه السلامآیا اسلام به زن ظلم کرده است ؟
مسیحی: اسلام به زن ظلم کرده، چه در زمینۂ ارث (نساء، ۱۱) و چه در زمینۂ شهادت دادن (بقره، ۲۸۲).
.
یمانی: جواب شما رو پیشتر احمدالحسن بیان کردند: (فردی که قائل است: به خانم با قانون مشخصی -مانند ارث و شهادت- ستم شده است، باید برای ما ملاک و میزان قیاسیِ آن را بیان کند که بر اساس آن، عدل و ستم مشخص میشود و درنتیجه بیان کند و یقین نماید که خانم باید در هر مسئلهای با آقا مساوی باشد. بااینکه ما میبینیم که خانم در هر مسئلهای با آقا مساوی نمیباشد.
.
همچنین فردی که میخواهد نقد و اِنتقادی را نسبت به قانون مشخصی -که ذیلِ مجموعه قانونی و تشریعی است- بیان کند، باید این قانون را بهعنوان یکبخشی از این مجموعه ببیند و این بخش را جدا نکند و بدون در نظرگرفتنِ کل مجموعه، نسبت به آن حکم و رفتار ننماید.
.
حداقل لازم است که به حقوق خانم واجبات او در قانون الهی دقت شود؛ نه اینکه فقط به حقوق نگاه شود و گفته شود: در قانونِ الهی به خانم، حقوقی اندکتر از آقا دادهشده است. چرا به واجبات دقت نمیشود و گفته نمیشود: آقا واجباتی بیشتر از خانم را در قانون الهی بر عهده دارد؟
.
بهعنوانمثال:
.
دو شخص وجود دارند. یکی از آنها به (ساختن) ساختمانی به بلندیِ ۵ طبقه تکلیف میشود و دیگری به ۱۰ طبقه. آیا این از عدل است که به هردوی آنها همان مقدار مواد ساختمانی و همان مبلغ برای بنای ساختمان بدهیم؟ و اگر به صاحب ۱۰ (طبقه) دو برابر صاحب ۵ (طبقه) داده شود، آیا صحیح است که فردی بیاید و بگوید: شما ستمکار هستید؛ به این خاطر که بین این دو فرد، تساوی برقرار ننمودی؛ درحالیکه هرکدام از آنها نزد تو کار میکنند؟
.
اعتقاد دارم فردی که میگوید با این قانون به خانم ستم شده است، سخن و تصمیم او بیفکری است و از جستوجوی علمیِ دقیق به دور است).(سیزدهمین حواری)
دکتر علاء سالم از شاگردان احمد الحسن در پانوشت کتاب سیزدهمین حواری فرمودند: (در عهد قدیم آمده است: «و دختران صَلُفْحاد بن حافر بن جلعاد بن ماكیر بن مَنَسّی، از قبایل مَنَسّی بن یوسف، نزدیک آمدند و اینها است نامهای دخترانش: مَحَله، نوعه، حجله، مِلكَه و تِرصَه. ۲ و به حضور موسی و عازار كاهن و به حضور سروران و تمامی جماعت نزدِ درِ خیمهی اجتماع ایستاده، گفتند: ۳ پدرِ ما در بیابان مرد و او از آن گروه نبود كه در جمعیت قورح بر ضد خداوند همدست شدند. بلكه در گناه خود مرد در حالی که پسری نداشت. ۴ پس چرا نام پدر ما از این جهت كه پسری ندارد از میان عشیرهاش محو شود؟ از این رو ما را در میان برادران پدرمان نصیبی بده. ۵ پس موسی دعوی ایشان را به حضور پروردگار آورد. ۶ و خداوند موسی را خطاب كرده، گفت: ۷ دختران صَلُفْحاد راست میگویند. البته در میان برادران پدر ایشان، ملک موروثی به ایشان بده و نصیب پدر ایشان را به ایشان منتقل کن. ۸ و بنیاسرائیل را خطاب كرده، بگو: اگر كسی بمیرد و پسری نداشته باشد، ملک او را به دخترش بدهید. ۹ و اگر او را دختری نباشد، ملك او را به برادرانش بدهید.۱۰ و اگر او را برادری نباشد، ملک او را به برادران پدرش بدهید. ۱۱ و اگر او را برادری نباشد، ملک او را به هر كس از قبیلهاش كه خویش نزدیكتر او باشد بدهید تا آن را میراث بَرَد. پس این برای بنیاسرائیل فریضهای شرعی باشد؛ چنانكه پروردگار به موسی امر فرمود» (سفر عدد ـ اصحاح ۲۷).
.
این قانون ارث است که در تورات آمده و موضوعی است که یهودیان و مسیحیان، به آن اعتقاد دارند و در آن، بین زن و مرد مساوات و برابری نمیباشد؛ بلکه در این قانون اینگونه است که دختر با وجود پسر، ارث نمیبرد.)(سیزدهمین حواری).
.
بنابراین مسیحی ای که از قرآن اشکال بگیره در حقیقت داره از کتاب مقدس اشکال می گیره.