جوانان احمد الحسن
وصی و فرستاده امام مهدی علیه السلامتسلی دهنده اوصافی داره که نمیتونه انسان باشه، اینکه او قراره در انسان ها باشه و همچنین کسی اون رو نمی تونه ببینه؛ اینا همش نشون میده که تسلی دهنده فقط روح القدس هست: (۱۶ و من از پدر سوال می کنم و تسلی دهنده ای دیگر به شما عطا خواهد کرد تا همیشه با شما بماند، ۱۷ یعنی روح راستی که جهان نمی تواند او را قبول کند زیرا که او را نمی بیند و نمی شناسد و اما شما او را می شناسید، زیرا که با شما می ماند و در شما خواهد بود.)(یوحنا ۱۴: ۱۶-۱۷).
معتقدم که کتاب مقدس پاسخ این اشکالات رو داده؛ به پاسخ به این دو اشکال شما می پردازیم:
.
پاسخ به اشکال اول: اشکال اول شما حول این بخش هست: (جهان نمی تواند او را قبول کند زیرا که او را نمی بیند و نمی شناسد و اما شما او را می شناسید).
.
حالا به این آیات دقت کنید:
.
(از این رو با ایشان به مَثَل ها سخن میگویم، زیرا: مینگرند، امّا نمیبینند؛ گوش میکنند، امّا نمیشنوند و نمیفهمند.) (مَتّی ۱۳: ۱۳) || (۱۲ آنگاه شاگردان وی آمده، گفتند: «آیا میدانی که فریسیان چون این سخن را شنیدند، مکروهش داشتند؟» ۱۳ او در جواب گفت: «هر نهالی که پدر آسمانی من نکاشته باشد، کنده شود. ۱۴ ایشان را واگذارید، کوران راهنمایان کورانند و هرگاه کور، کور را راهنما شود، هر دو در چاه افتند.») (متی ۱۵: ۱۲- ۱۴).
.
نتیجه: رؤیت یا عدم رؤیت فقط حولِ عالم جسمانی که به دو چشم وابسته هست نیست، بلکه روحانی هم هست؛ یعنی ممکن هست دشمنان خدا دارای دو چشم جسمانی باشن اما دچار کوری روحانی باشند.
.
اما اینکه اونها، تسلی دهنده رو نمی شناسند، میتونه دقیقا اینگونه باشه: (من شبان نیکو هستم و خاصان خود را می شناسم و خاصان من مرا می شناسند.)(یوحنا ۱۰: ۱۴).
.
پس در ارتباط با اشکال اول، این در حقیقت نمیتونست اشکال باشه، چون وجه دیگری هم میتونه ازش برداشت بشه.
پاسخ به اشکال دوم: اما اشکال دوم شما که در رابطه با این بخش از آیه هست: (در شما خواهد بود)، این هم نمیتونه اشکال باشه.
.
به این آیات دقت کنید:
.
(۵۵ زیرا که جسد من، خوردنی حقیقی و خون من، آشامیدنی حقیقی است. ۵۶ پس هر که جسد مرا میخورد و خون مرا مینوشد، در من میماند و من در او. ۵۷ چنانکه پدر زنده مرا فرستاد و من به پدر زنده هستم، همچنین کسی که مرا بخورد او نیز به من زنده میشود.) (یوحنا ۶: ۵۵-۵۷) || (و در آن روز شما خواهید دانست که من در پدر هستم و شما در من و من در شما.) (یوحنا ۱۴: ۲۰) || (من تاک هستم و شما شاخه ها. آنکه در من می ماند و من در او، میوه بسیار می آورد زیرا که جدا از من هیچ نمیتوانید کرد.) (یوحنا ۱۵: ۵).
.
آیا عیسی یا حتی شاگردان روح القدس یا صرفا روح بودند که عیسی این عبارات رو در مورد خودش و ایمانداران به کار میبره؟؟؟!! (هر که جسد مرا میخورد و خون مرا مینوشد، در من میماند و من در او) (من در پدر هستم و شما در من و من در شما) (آنکه در من می ماند و من در او، میوه بسیار می آورد) (من در ایشان و تو در من، تا در یکی کامل گردند)
.
فکر نمیکنم پس از روشن شدن این نکته، عاقلی بر اشکال تراشی اصرار بورزه و بگه اون عبارت لزوما به این معنی هست که تسلی دهنده، روح القدس هست.